Kesän matkustelu, mihin mentiin silloin

Sunnuntai 12.12.2021 - saarakaroliina

Kesäkuun alussa me lähdimme Naantaliin. Meillä ei ole autoa omistuksessa niin lainattiin anoppien autoa. Oli ostettu loma jo Black Fraideylta tarjouksena ja suunniteltiin loma siis kesäkuun alkuun.

Odottaminen oli pitkä aika ja odotimme kesäkuun alkuun, kunnes se tuli. Me olimme kaikki niin innoissamme, että nopeasti pakattiin auto ja lähdettiin aikaisin aamulla. Matka kesti noin kaksi tuntia. Hauskaa oli autossa istua, mutta minua myös pelottaa moottori tiet.

No aluksi autolla ajettiin ohi Urjalan Makeistukku ja päätettiin mennä vasta paluumatkalla sinne. Auto matka Naantaliin meni nopeasti ja niin nopeasti, että ei ollut vielä hotelli huone valmiina. Niin lähdettiin sitten hetkeksi Turun keskustaan Hansaan. Mitä eniten odotin, oli 100 vuotinen lelukauppa, joka oli sisältään todella suuri. Sieltä ostin minun matkamuistoni, joka oli pehmolelu koira. Sitä on nyt niin kiva halia.

¨

Seuraavaksi mentiin Hansaan ja se oli niin sokkeloinen et ei viihdytty edes kauaa vaan lähdettiin nopeasti pois. Hansan kauppakeskuksen sokkeloista, kun päästiin, niin löydettiin kauppatori. Kauppatori oli paljon isompi verrattuna meidän kauppatoriimme. Sieltä löysin itselleni käsintehtyä teetä ja lapseni halusi kakka leivoksen ja niin sai hän. Ilme oli sama, kuin leivoksella.

Viimeisin asia, mitä tehtiin Turun keskustassa, oli kupla tee kauppa. Se oli ihanan pieni kauppa, jossa oli vieras kielinen myyjä. Puoliso osaa niin hyvää englantia, että se asioiminen sujui todella hyvin. Otin makeahkon kupla teen. Lapsi tykkää eniten kuplasta, kun teestä. Halusi jokaisen kuplan syödä ja se meitä nauratti. Olin itse aika väsynyt niin palattiin hotellille.

Mitä muuten lapsi sai lelukaupasta niin ison hiekkalaatikko auton. Se ei ole sillä pahemmin leikkinyt, mutta silloin siitä tykkäsi, niin ostimme sen. Se oli myös todella hämmentynyt, koko kaupasta. Eikä osannut valita oikealla nopealla tahdilla, mutta ei tarvinnut. Olisi halunnut ostaa jokaisen.

Ja kuinka me olimme lomalla niin kaksi yötä ja kolme päivää Naantalin hotellissa. Hotelli on kympin arvoinen.

No, kun palattiin hotelliin niin hotelli huone oli valmis. Ai, että kuinka kaunis se oli ja ihanan iso. Myös ne sängyt olivat valtavan pehmeitä. Rakastuin siis huoneeseen ja otin sen kunniaksi pienet torkut.

Torkkujen jälkeen mentiin kokeilemaan Naantalin hotellin omaa kylpylää. Olin vielä vähän kireä niin hermoni suli kylpylän ulkoaltaassa. Ihan, kuin olisit ollut kreikalla, kun lilluit siellä ulkoaltaassa. Se oli jokaisen pennin arvoinen. Myös muissa altaissa kävin, mutta paras oli ulkoallas. En vaihtaisi tätä kokemusta koskaan. Eli suosittelen kaikille. Kumpa olisi saanut siitä kuvaa, mutta ei voi ottaa kännykkää altaaseen.

Mitä lapsi tykkäsi olla altaalla, niin se rakasti sitä. Halusi koko sukella. Polskia ja uida. Hän oli silloin maailman onnellinen lapsi. Onneksi annetaan hänelle tällaisia kokemuksia.

Naantalin Hotelli niin se soveltuu todella hyvin lapsi perheeseen. Meno oli rauhallista ja eikä ollut väärää bilettävää häiritsevää porukkaa. Ruoka oli todella sopivan makuista eli aamu ja iltapala. Nam.  Sisustus on ihanan rauhallinen ja asiakaspalvelu mahtavaa. Meitä sen aikana palveltiin hyvin ja lasta otettiin todella hyvin huomioon. Varsinkin hovimestari, joka antoi taika keksiä lapselleni. Viihdytti siis todella hyvin lasta ja osaava on lasten kanssa.

Myös Naantalin kylpylä sijaitsee todella rauhaisalla paikalla ja siellä on hyvä kävely maastot plus puistot. Eli suosittelen lämpimästi.

Toinen PÄIVÄ:

Nukuttiin yö todella hyvin. Kukaan ei pitänyt ääntä naapureissa ja oli ihanaa herätä rauhallisuuteen. Oli kova nälkä kaikilla, niin päätettiin mennä aamiaisella. Siellä pöydät notkuivat todella paljon herkuista. Oli niin paljon kaikkea, että taidettiin unohtaa pöytä tavat ja syödä kaikkea. Lapsi söi ensin innoissaan, kunnes nälkä katosi. Sitten lähdettiin muistaakseni uudestaan uimaan tai autolla Turkuun toiselle syömäpaikalle.

Jjs, Burgess oli siis meidän toinen lounas paikka. Minne pääsi todella hyvin autolla. Minulla ei ollut ehkä korkeat odotukset, kun nälkääkään ei ollut hirveästi. No tilasin nyhtö burgerin, sitten tilattiin liha lautanen, missä oli eri makuisia juttuja lapselle. Sitten puoliso tilasi itselleen burgerin eri makuisen ilman lisukkeita. Tilaus tehtiin todella nopeasti eli päästiin todella nopeasti syömään.

Maistoin Ekan haukun ja tajusin, miksi tätä hehkutettiin. Se suussa niin hyvin suli ja oli maku nystyröitä räjäyttävä kokemus. Söin äkkiä sen ja tilasin toisen vielä. Menkää ihmeessä sinne. Nam! Nyt kyseinen firma tulee nyt 3.11 Tampereelle käymään. Oli todella viihtyisä ravintola myös. Lapsi rakasti sipsejä, kun tilasin niitä vahingossa.

Ruokailun jälkeen lapsi pääsi harrastamaan kiipeilyä. Ei hirveästi vielä uskaltanut kiipeillä, kuin vaan matalissa paikoissa niin ei oltu siellä kauaa. Uudestaan mennään, kun on isompi.

Loppu loma me uimme, shoppailtiin ja syötiin hyvin. Plus nukuttiin paljon, jos ehti.  Käytiin myös toisena iltana Rossossa syömässä ja se oli huono kokemus. En suosittele. Kaikki oli liian mauttomia ja kuivaa.

Missä siis meidän pupumme oli, niin vietiin se Faunattareen hoitoon. Siellä on hyvää hoitoa ja palvelua. Me tykkäämme ja aina tilaa. Koskaan ei olla saatu huonoa palvelua sieltä. Ja sopivan hintaista.

Loma meni todella nopeasti ja kotimatkalla mentiin Urjalan Makeistukulle. Sieltä ostettiin vie pieni määrä makeisia ja syötiin niitä kotona telkkarin äärellä, kun olimme lomalta palattu.